Mijn goede voornemens voor 2018 en tips om je goede voornemens vol te houden!

Aan het begin van een nieuw jaar heeft iedereen wel goede voornemens;

  • Afvallen
  • Meer bewegen / sporten
  • Meer tijd voor jezelf nemen
  • Gezonder eten
  • Stoppen met roken

Dat zijn wel een beetje de ‘standaard’ dingen die mensen als goed voornemen stellen voor het nieuwe jaar. Wist je dat januari eigenlijk helemaal niet het juiste moment is om aan goede voornemens te beginnen?

Het belangrijkste is dat je stopt met focussen op wat je niet meer wilt maar gaat focussen op wat je WEL wilt. Hiervan krijg je meer energie! Vooral het positief formuleren van je goede voornemens gaat je helpen om dit jaar WEL je goede voornemens vol te houden.

Mijn goede voornemens voor 2018

Genieten van de kleine dingen

Tijdens het wandelen wil ik bewuster genieten van die mooie momenten. Te vaak zijn wij erg druk in ons hoofd en denken wij veel te veel na. De afgelopen week heb ik dit voor het eerst uitgeprobeerd en het bevalt mij heel erg goed.

Dankbaar zijn en je successen vieren

Ook schrijf ik nu iedere dag in een mooi boek ‘Gedachten en mooie momenten’  van Just Be You. Aan het einde van mijn dag schrijf ik minstens 3 dingen op waar ik dankbaar voor ben. Dit kan bijvoorbeeld zijn een leuk moment tijdens een wandeling met een hond, een complimentje wat ik heb gekregen of een werkdag met mooi weer!

Van mijn coach Monique Appels heb ik tijdens de workshop ‘Leef je droom’ geleerd om iedere dag mijn successen op te schrijven. Voorbeelden hiervan zijn; genieten van de zon op je gezicht, een hond die je voor het eerst los hebt laten lopen, dat je je niet af hebt laten leiden 😉 of een boek uitlezen.

Naast het opschrijven van je successen is het ook heel belangrijk dat je je successen viert! Nu hoeft dat niet met iets groots zoals een etentje of een weekendje weg. Het kan ook zijn door het te delen met vrienden of familie, even te genieten van een moment voor jezelf of nog leuker; maak een vreugdedansje!

Meer lezen

Het afgelopen jaar had ik een Reading Challenge ingesteld op  Goodreads eerst was mijn doel 12 boeken maar uiteindelijk heb ik er 20 gelezen in het afgelopen jaar. Hier is een overzicht van de boeken die ik heb gelezen in 2017.

In 2018 heb ik ook weer een Reading Challenge ingesteld op Goodreads en dit jaar wil ik 20 boeken gaan lezen.

Meer focussen op mijn doelen

Zoals ik al eerder schreef ben ik best snel afgeleid. Ik heb nu ook een app gedownload Forest dit is een app die je op tijd kan instellen en een boom kan laten groeien. Wanneer je de app afsluit gaat je boom dood! Deze app is bedoeld om je beter te kunnen focussen en je niet zo af te laten leiden door je telefoon.

Met de Rescue Time App  kan je zelfs het gebruik van je smartphone bijhouden. Deze app houd bij hoe lang je iedere app gebruikt en laat dan zien hoeveel tijd je ‘verspilt’ hebt met bijvoorbeeld Social Media zoals Facebook, Instagram en YouTube.

Meer tijd – minder verslaafd

De afgelopen tijd ben ik al aan het ‘afkicken’ van mijn Social Media verslaving. Ik ben privé minder actief op Facebook, heb mij afgemeld als abonnee op een aantal YouTube kanalen en heb mijn notificatie uitgezet van o.a. WhatsApp, Facebook en Instagram. Zelfs mijn zakelijke mail kan ik niet meer op mijn telefoon bekijken en alleen maar lezen en beantwoorden vanaf mijn computer thuis. Door de Rescue Time app was ik mij er al van bewust dat ik best veel tijd besteed aan Social Media, dat is natuurlijk ook wel nodig voor mijn zakelijke Facebookpagina en Instagram account maar van het één kwam vaak het ander waardoor ik er dan veel te lang mee bezig was.

Gezonder eten en sporten

Afgelopen week ben ik weer begonnen met gezonder eten. Op internet kwam ik Ilse tegen van Weight Loss Ninja. Ik heb bij haar het ‘Ninja Power Totaalpakket’ online gekocht, dit pakket bevat;

  • Healthy Food Guide
  • Smoothie Guide.
  • Ninja POWER Kit.
  • Het boek ‘Afvallen met POWER!’

De methode van Ilse spreekt mij heel erg aan en met dit totaalpakket wil ik mijn doel van 10 kilo afvallen gaan behalen. Vrijdag 25 januari 2019 is namelijk onze trouwdag en dan wil ik er natuurlijk goed uitzien. Daarnaast vind ik het ook leuk om te ontdekken dat afvallen geen afzien hoeft te worden. De recepten die ik tot nu toe heb uitgeprobeerd waren een feestje! Soms sta je wel wat langer in de keuken maar het is voor een goed doel 😉

Wil je meer informatie over Ilse en haar POWER methode? Check dan haar website  WeightLoss Ninja of volg haar op Social Media Facebook WeightLoss Ninja Instagram WeightLoss Ninja

Inmiddels ben ik ook van mijn hielspoor klachten af! Bijna een jaar heb ik met heel veel pijn gelopen en door mijn fysiotherapeut Cees-Jan van der Ban en de elektro therapie (een combinatie van geluidsgolven en schokken) ben ik nu pijn vrij! Wat een heerlijk gevoel is dat, zeker als je de hele dag aan het lopen bent zoals ik.

Wil jij ook aan je goede voornemens werken en kan je wel wat extra tijd gebruiken? Informeer bij mij naar de mogelijkheden info@personalpaws.nl of 06-13909383, ik ga graag met je hond op stap zodat jij tijd hebt voor wat extra me-time, een boek lezen of iets anders leuks! Ik zou het erg leuk vinden als jij je goede voornemens hieronder in een reactie deelt, dan heb je meteen een stok achter de deur omdat je het nu gedeeld hebt 😉

 

 

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *